Faith Eclipse Venus Cutaway Electro Acoustic, Black

11.690,00 NOK

Veil. salgspris 11.690,00 NOK

Klarna

Ingen produktomtale

Faith Eclipse Venus Cutaway Electro Acoustic, Black ble bygget spesielt for den utøvende musikken, og tilbyr en sonisk allsidig kombinasjon av solide tømmer, Faith ikoniske Venus cutaway kropp med et scenevennlig utseende og innebygget elektronikk. Faith Eclipse Venus har en solid engelmann gran og solid mahogny-konstruksjon, og gir et bredt dynamisk område med skarp artikulasjon, en varm, full, resonant toneutgang og vekt på bass og diskanttoner. I tillegg har Eclipse en komfortabel auditoriuminnspilt kroppsform, kjent for Faith som "Venus", som gir en behagelig spillopplevelse, enkel access til øvre frets og en avrundet lyd. I tillegg er Faith Eclipse Venus en fantastisk all-purpose gitar som kan håndtere mange teknikker og sjangere med letthet, perfekt for spilleren som ønsker allsidighet. Endelig er Faith Eclipse Venus utstyrt med en Shadow Stereo preamp og Shadow Nanoflex 6 pickup, perfekt for live og studio ytelse.

• Ideelt for Live& Studio-arbeid på grunn av innebygd Shadow Electronics
  • Engelmann Spruce Top gir skarp artikulasjon og bred dynamikk
  • Mahogany Body produserer Strålende, varm og Resonant lyd
  • Venus Body tilbyr komfort med enkel Access til øvre frets
  • Faith Hardcase Inkludert

Modell/varenr.: FECV
Lagerstatus: På lager
stk.

FEM by Faith guitars. Completing the Eclipse line-up is the Eclipse Mercury. Following on from huge popularity in the Natural and Hi-Gloss series, the Mercury Parlour model is now available with the Eclipse's stage credentials. Shadow supplies the SHT-Pro Preamp with built in tuner, plus the Nanoflex under saddle pickup. A guitar as accomplished whether in an acoustic or stage setting, the Saturn Eclipse's Black Lacquered Solid Spruce top helps to produce the punchy tone required for a true performance instrument. The Solid Spruce Top is enhanced by Black Lacquered laminated mahogany on the back and sides. Adding the stage essential cutway to the classic dreadnought shape, the Saturn Eclipse has a great, reliably punchy sound. This is a great stage instrument, delivering a great sound in a traditionally shaped package.... yet with that all-important Faith magic. Supplied in a Deluxe Faith Gigbag.

Solid Engelmann Spruce & Solid Mahogany Construction

Faith Eclipse Venus har en hel solid trekonstruksjon for en overlegen tone og utrolig dynamisk respons. Den solide engelmannskanten gir skarpe artikulasjoner og en litt rikere mid-range enn sitka gran. Den solide toppens glatte tone gir et allsidig lydkort som er i stand til å imøtekomme mange sjangere og teknikker med like letthet, fra fingerpicking stiler til tyngre strumming mønstre. Videre er den solide engelmann gran toppen festet til solid mahogny tilbake og sider som gir varme, resonans og stor vekt på bass og trebles, og gir spilleren en rik, kompleks og fullstendig lyd som er mer kjent som den "klassiske" akustiske stemmen.

Mahogany Neck & Macassan Figured ibenholt Fingerboard

Eclipse Venus har en hals konstruert av mahogny, og gir en rask og dynamisk respons med mye varme og resonans. Mahogany natur gjør det mulig å reagere flink til mange spillestiler og teknikker med letthet, perfekt for å bli kreativ og frigjøre sant potensial. Videre er nakken toppet med en Macassan-figurert ebony som gir ringende Sustain, mye bite og en lys sizzle til gitarens generelle tone. For økt estetisk appell, har fingerbrettet også Faith majestetiske 'F' -logo som er plassert på 12. kvist og innlagt i pearl for et elegant utseende.

Faith Venuslegeme

Faith tok sin inspirasjon til Venus fra auditorium-størrelse gitarer og skapte sin egen ikoniske Venus-form som gir spilleren komfortabel og enkel spillbarhet og en allsidig sonisk ytelse. I tillegg er Venus-formen også en idyllisk all-purpose gitar som tilbyr en balansert og artikulert respons med stort volum og projeksjon, like egnet til både fingerpicking og strumming. Videre, for å legge til den behagelige spillbarheten, har Faith Eclipse Venus også en venetiansk cutaway profil som gir enkel access til øvre frets, slik at spilleren kan utføre flere tekniske ferdigheter uten å være begrenset høyere opp på fingerbrettet.

Shadow Electronics

Utstyrt med Shadow Stereo preamp og Shadow Nanoflex 6 pickup, tilbyr Eclipse Venus grunnleggende lyd tweaking for live, studio og repetisjon miljøer. I tillegg tar Shadow Nanoflex pickup akustikkens naturlige stemme og prosjekterer den rent, tydelig og trofast. Eclipse Venus har også en Shadow Stereo preamp som har en praktisk innebygget tuner for presis og enkel tuning på farten. Videre gir preampen tonejusteringskontroller for valgfri lydforming når den er plugget inn, som inkluderer volum, diskant, mellom og bass. Til slutt er det også en faseknapp som forhindrer uønsket tilbakemelding når den er plugget inn.

Patrick James Eggle Bracing

Patrick James Eggle X-brace-designen og er laget av kvartssaget gran, og tilbyr forsterket struktur med forbedret tone og volum. Bracing tjener to formål, for å stoppe gitaren fra å kollapse under strengspenning, og for å forme gitarens lyd. Patrick James Eggle X-brace-designen danner en X-form som skjærer like bak lydhullet, gir støtte og stabilitet til gitaren, og en rik, vakkert balansert tone med fantastisk volum, projeksjon.

Egenskaper

• Hardcase inkludert
  • Superb allsidig gitar