Ingen produktomtale

• Neptun Body produserer Stunning Tone & Superb Top-End Projeksjon
  • Blood Moon Burst Finish& Gold Hardware For Stage-Worthy Look
  • Faith Hardcase Inkludert

Modell/varenr.: FNCEBMB
Lagerstatus: Ikke på lager
stk.

Faith Blood Moon Neptune Cutaway Electro Acoustic, Blood Moon Burst har en solid konstruksjon og Faith baby jumbo Neptune kropp kombinert med innebygd Fishman elektronikk, perfekt for giggerende gitarist eller utøvende sanger / låtskriver. Blood Moon Neptune er konstruert helt fra den fineste, høyt uttrukne AAA-klassen Javanese trembesi, og gir en naturlig balanse og en velbalansert lyd. I tillegg har denne fantastiske elektroakustikken en nedskalert jumbo kropp, også kjent som "baby jumbo" med en 16-tommers nedre bøye, og gir spilleren lyden av en jumbo i tradisjonell størrelse, men med komfortabel, enkel spillbarhet. Baby-jumbo-kroppen har også en venetiansk cutaway profil som gir komfort til hver ytelse, samtidig som det gir enkel access til øvre frets. Videre, utstyrt med en Fishman INK3 preamp og Sonicore pickup, blir Blood Moon Neptune ideell for live og studio ytelse.

Solid Grade AAA Indonesisk Trembesi Construction

Bygget helt fra premium grade AAA indonesisk trembesi, den Faith Blood Moon Neptune ikke bare projiserer en umiskjennelig tone som faller mellom mahogny og imitert rosentre, men har en slående visuell appell. Den solide alt-indonesiske trembesi-bygningen gir varme og resonans, samtidig som den har en subtile hint av lys glitrende, samt å være vakkert balansert over tonalspekteret. Videre vil trembesi-konstruksjonen også reagere ypperlig til både fingerpicking og strumming teknikker, og gir spilleren en rik og høy akustisk stemme som er utrolig responsiv med jevnt balansert harmoni.

Mahogany Neck &ibenholt Fingerboard

Med en hals konstruert av mahogny, får spilleren en rask og dynamisk respons med mye varme og resonans. Mahogany natur gjør det mulig å reagere flink til mange spillestiler og teknikker med letthet, perfekt for å bli kreativ og frigjøre sant potensial. I tillegg har halsen Patrick James Eggles bolt-on design for ekstra styrke og holdbarhet. Videre er halsen toppet med en Macassan-figurert ebony som legger til ringende Sustain, masse bite og en lys sizzle til gitarens generelle tone. For økt estetisk appell, har fingerbrettet også Faith majestetiske 'F' -logo som er plassert på 12. kvist og innlagt i pearl for et elegant utseende.

Baby Jumbo Cutaway - Neptun

Faith Blood Moon Neptune har en nedskalert jumbo cutaway kropp, som gir spilleren den samme kraftige stemmen som en full størrelse og mer tradisjonell jumbo kan projisere, men innenfor en mer komfortabel størrelse. Dens størrelse er også ideell for de som finner full størrelse jumbos litt for mye å håndtere som baby jumbo er lett å holde nær kroppen og gir komfort gjennom både sittende og stående ytelse. For å få ekstra komfort, har Blood Moon Neptune også en venetian cutaway profil, som gir enkel access til øvre frets og mer utfordrende akkorder. Hvis du fjerner den store kroppen og erstatter den med en slankere, mer kompakt størrelse og en 16 '' nedre bøyning, gir det også komfort, og gir lydig balanse, definisjon og ypperlig akustisk volum. Videre, med sin sonisk kraftige kropp, kombinasjon av solide tømmer og legendariske Patrick James Eggle bracing, gir Faith Blood Moon Neptune en harmonisk rik tonalitet som forventes på høyere instrumenter.

Fishman INK3 Preamp

Faith Blood Moon Neptune er utstyrt med Fishman elektronikk, og er perfekt for live, studio- og øvelsesmiljøer. I tillegg har Blood Moon Neptune en Fishman INK3 preamp og Fishman Sonicore undersadd pickup, som trolig plukker opp gitarens naturlige, lydisolerende akustiske stemme og projiserer hver fantastisk nyanse med valgfri toneforming fra den innebygde preampen. I tillegg tilbyr Fishman INK3 en elegant, moderne og diskret design med glatte roterende kontroller for volum, bass, midt og diskant, perfekt for presis og nøyaktig ytelse. Videre har preampen en innebygd tuner som gir presis og enkel tuning på farten, enten det utføres akustisk eller forsterket.

Patrick James Eggle Bracing

Patrick James Eggle X-brace-designen og er laget av kvartssaget gran, og tilbyr forsterket struktur med forbedret tone og volum. Bracing tjener to formål, for å stoppe gitaren fra å kollapse under strengspenning, og for å forme gitarens lyd. Patrick James Eggle X-brace-designen danner en X-form som skjærer like bak lydhullet, gir støtte og stabilitet til gitaren, og en rik, vakkert balansert tone med fantastisk volum, projeksjon.

Patrick James Eggle &Faith

Patrick James Eggle hadde en stor innsats for utformingen av mange av familien Faith og bygget sin første gitar i en alder av femten som et skoleprosjekt. Da han hadde fullført det, var han allerede helt misfornøyd med resultatet av prosjektet, og bestemte seg for å trekke det fra hverandre og starte igjen fra bunnen av. Dette startet en livslang besettelse som førte ham til berømmelse og har nå fått et utrolig rykte blant samlere og spillere for sin kompromissløse kvalitet og fantastiske øye for en smakfull design. Hans forpliktelse til å produsere gitarer av høyeste kvalitet, finish og spillbarhet er ekstremt populær. Faith ble opprettet i 2002 av en eksklusiv gruppe av veteran gitar spesialister, ledet av legenden selv Patrick James Eggle. Han har utdannet hver ny medarbeider i håndbygging og håndbehandlingsteknikker som har karakterisert Patrick James Eggle-gitarer i flere tiår.

Etisk selskap

Med workshops i Vest-Java, Indonesia, har Faith viet sitt arbeidsliv til både bærekraftige og etiske produksjonsprosesser, og er ekstremt bevisst på miljø og menneskelige ressurser. Hver Faith er produsert i samsvar med denne visjonen og utstråler elegansen i håndverk og overlegne tonallyder som Patrick James Eggles design er så kjent for.

Egenskaper

• Faith hardcase inkludert
  • Satin halsen finish å hindre 'gig-hands' kleber